CYKLISTICKÁ DOPRAVA

Cyklistická doprava je v moderních městech považována za nejefektivnější způsob přepravy s minimálními dopady na bezpečnost a životní prostředí.


Jak můžete změnit budoucnost cyklistické dopravy v Olomouci?

Stačí nám ve formuláři níže odpovědět na některé z těchto otázek:


Pokrývá síť cyklostezek a cyklopruhů rovnoměrně celé město nebo jsou lokality, kde cyklostezky zcela chybí?
Navazují na sebe cyklostezky a cyklopruhy?
Je ve městě dostatek stojanů a míst pro parkování kol? Ve kterých místech byste uvítali rozšíření parkovacích kapacit pro kola?
Jsou některá místa, kde se bojíte nechat zaparkované kolo?
Narušuje podle Vás křížení cyklostezky s chodníky a silnicemi plynou jízdu na kole?
Jsou cyklopruhy na silnicích pro jízdu na kole bezpečené? Existují na cyklostezkách nebo cyklopruzích pro cyklistu nějaká zvláště nebezpečná místa?
Přispělo by k využívání kol více míst, kde lze zapůjčit sdílené kolo? Využíváte systém bikesharingu a v čem vidíte hlavní výhody a nevýhody?
Využíváte možnosti přepravy kola cyklobusem? Jaké jsou důvody?
Měla by být budována parkoviště B+R (Bike and Ride) umožňující kombinovat jízdu na kole s jízdou MHD.
Je pro obyvatele z okrajových částí města a z obcí v okolí Olomouce komfortní, bezpečné a efektivní využít kola jako dopravního prostředku?

Napište nám prosím své připomínky a podněty, pomůžete změnit dopravu v Olomouci.

Co už víme o cyklistické dopravě v Olomouci?

V Olomouci je přibližně 51 200 kol.
Na jednoho obyvatele připadá průměrně 0,51 kola.

Zapojte se a vložte Váš komentář


Jméno *
E-mail (nebude na webu zveřejněn) *
Vaše zpráva *
Váš komentář bude zveřejněn až po potvrzení administrátorem webu.


Vaše komentáře

Aleš Pátek (21. 05. 2017)

1. Pokrývá síť cyklostezek a cyklopruhů rovnoměrně celé město nebo jsou lokality, kde cyklostezky zcela chybí? Cyklostezek není moc, ale buďme rádi alespoň za to, co máme. Jinak cyklo pruhů by mohlo být více. Přikláněl bych se k tomu, pokud se nějaká ulice nebo chodník opravuje, tak proč se tam hned neudělá pruh nebo stezka. Není to nic navíc. Pruhy jsou dobré na ulicích Hněvotínská, Selské náměstí ve Chválkovicích nebo k Olympii, ale mohlo by jich být více. Stačí namalovat pruh a cyklistu na zem. Zcela chybí stezky popřípadě pruhy na propojení Holice s centrem, dále pak Chomoutov-Černovír, Centrum města a Obchodní centrum Haná, ulice Dobrovského, ulice Okružní a spojení centrum-Nemocnice nebo ulice Hamerská. Dále mi chybí cyklostezky kolem řek po obou stranách. Pak v parku pod Domem a třeba na Poděbrady-upravit povrch. 2. Navazují na sebe cyklostezky a cyklopruhy? Jak kde, např. u Baumaxu na ulici Holická cyklostezka končí na parkovišti a co teď, kam mám jako jet? Nebo cyklostezka před hřištěm u Šantovky, kde se lidé promenádují, mimo jiné končící jen tak na parkovišti. Jinak vesměs navazují nebo snad v budoucnu budou navazovat. 3. Je ve městě dostatek stojanů a míst pro parkování kol? Ve kterých místech byste uvítali rozšíření parkovacích kapacit pro kola? Stojanů je vždycky nedostatek, např. před magistrátem. Hlavně bych zavedl stojany, které jsou vyšší, ať se dá zamknout kolo za kostru ne za přední kolo, které stejně padá a dá se rychle ukradnout. Hlavně místa, kde se pohybuje hodně lidí (knihovna, nemocnice, supermarkety, památky, nádraží, centrum, pošta). 4. Jsou některá místa, kde se bojíte nechat zaparkované kolo? Trochu se bojím před nádražím, jinak ne, protože po městě jezdím na kole, o které se nebojím. 5. Narušuje podle Vás křížení cyklostezky s chodníky a silnicemi plynou jízdu na kole? Určitě ano, bych byl pro, ať jsou cyklostezky a chodníky a cesty zvlášť. Je to bezpečnější. Ne vždy to samozřejmě jde realizovat, ale pokud to jde, udělal bych to. Hlavně spousta lidí neví, že na přejezdu pro cyklisty, pokud tam je (např. mezi parky ul.Havlíčkova) nemáme absolutní přednost. Nešikovný přejezd je u Ambulatória. 6. Jsou cyklopruhy na silnicích pro jízdu na kole bezpečené? Existují na cyklostezkách nebo cyklopruzích pro cyklistu nějaká zvláště nebezpečná místa? Cyklopruhy samozřejmě nejsou úplně ideální a bezpečné taky ne, ale stále je to lepší než nic. Řidič si uvědomí, že musí být ohleduplný a že je to prostor pro cyklisty. Nebezpečná místa jsou ta, která překáží ve výhledu nebo přímo na cyklostezce, jako např.Sloup osvětlení u zastávky Povel-škola nebo špatný výhled přes neudržované křoví před Evangelickým kostelem (Blahoslavova) nebo cyklostezka kolem hřiště před Šatovkou, kde se lidi promenádují jako by nic, přitom to chodník není, ale cyklostezka. 7. Přispělo by k využívání kol více míst, kde lze zapůjčit sdílené kolo? Využíváte systém bikesharingu a v čem vidíte hlavní výhody a nevýhody? Myslím si, že v Olomouci to je super hlavně pro studenty nebo turisty, kterých je tady hodně. Aplikace-internet-volnost- to je pro ně ideální. Jinak pro občany Olomouce spíš ne. Systém nevyužívám. Výhody jsou, že se nemusím bát, když by mi kolo ukradli, nemusím ho nikde uskladňovat, nemusím se o něho starat. 8. Využíváte možnosti přepravy kola cyklobusem? Jaké jsou důvody? Nevyužívám cyklobus, jako rodina s malými dětmi jezdíme na krátký výlet po okolí 9. Měla by být budována parkoviště B+R (Bike and Ride) umožňující kombinovat jízdu na kole s jízdou MHD. Spíše by se mi líbila možnost vzít kolo do tramvaje, vlaku, autobusu bez poplatku, když potřebuji kousek přejet nebo když mám defekt. Jako s kočárkem, zamávám na řidiče, jestli můžu a jedu. 10. Je pro obyvatele z okrajových částí města a z obcí v okolí Olomouce komfortní, bezpečné a efektivní využít kola jako dopravního prostředku? Určitě je to efektivní, dělají něco pro své zdraví, ale i město, prostředí, nečekají v kolonách a hlavně je to mnohdy rychlejší. Je potřeba občany motivovat, že je lepší jet na kole než autem. Jezdím na kole každý den i v zimě. Autem najedu pouze 10000km za rok, po městě skoro vůbec nejezdím, všude se dá dobře dostat. Zdražil bych parkování, aby je to motivovalo jezdit jinak. Bohužel jsme jako lidé zlenivěli. Líbila by se mi také možnost rozesílat balíky, poštu a drobné věci po Olomouci na kole, jako messenger. Třeba i Pizza rozvoz by mohla jezdit na kole. Na pocitových mapách je spoustu zajímavých komentářů, které stojí za zpracování. Nebo další stránky: http://kolari.olomouc.com/, http://olkolari.cz/. Také by se mi líbilo, kdyby byl v Olomouci architekt, který by se staral o tyto záležitosti. Dokázal bych si představit lepší spolupráci s Bajkazyl, Semafor, Rekola a další prodejci kol. Připravovat více akcí pro veřejnost, motivovat je, vzdělávat je a ukázat, že to jde i jinak. Informativní tabule v parku (cyklostezky) by mohla být i v angličtině a hlavně už je poničená od vandalů, dal bych nějakou na dohled kamer a mohlo by jich být více.

Radan Knettig (18. 05. 2017)

Další problematické místo je pro cyklisty výjezd hlavní branou z Fakultní nemocnice. Když jedu do města, tak narazím u křižovatky na konec cyklostezky se zábradlím a pokračuju až za křižovatkou. Vzhledem k tomu, že je křižovatka světelná, určitě by to šlo propojit.

Radan Knettig (18. 05. 2017)

Dobrý den, další malý úsek, který trošku kazí jízdu po Olomouci je pár metrů kostek na silnici od křižovatky Rooseveltova x Zikova, směrem k mostu ke kojeneckému ústavu. Člověk tudy musí projet při jízdě kolem Moravy i při jízdě přes Nový svět směrem do Holice. Dále za mostem je moc pěkná nová silnice, ale toto to trošku kazí.

Marcela (17. 05. 2017)

Dobrý den, nelíbí se mi, že se v Olomouci na cyklostezkách hojně vyskytují dlaždice, které mají zkosené hrany (viz komentář Jindřicha 21.3.2017). Například trasa Tržnice-Envelopa-Kosmonautů. Nehledě k tomu, že po rozkopání dlaždic (z důvodu opravy kanalizace, vedení atp.) není povrch jednotlivých dlaždic v rovině, je už zvlněný a jízda se stává "zážitkem". Jako dobrý příklad hladké zámkové dlažby uvádím úsek od rohu ulice Kosmonautů k podchodu na vlakové nádraží u budovy RCO. Jinak na kole jezdím pravidelně do práce, pohybuji se běžně na silnicích spolu s auty (nemám problém projíždět velké křižovatky, i když není pamatováno na cyklisty ve formě samostatného pruhu), vím, že musím být vidět a moje chování musí být pro auta předvídatelné, tj. zavčas dát vědět o změně jízdy při odbočování vlevo, pokud chybí před křižovatkou samostatný pruh pro odbočení vlevo, jedu v levé části pruhu pro přímý směr, dále se nebojím zabrat sebevědomě místo v řadícím pruhu jako bych jela na motorce nebo v autě, mám zkušenost, že řidiči v takových případech cyklisty vidí a respektují. Není nic horšího, když cyklista předjíždí auta zprava a nemá dost místa. K využívání kol by přispělo více míst, kde lze zapůjčit sdílené kolo. Nevyužívám systém bikesharingu, zatím, chtěla bych. Například ráno prší a jedu do práce MHD nebo pěšky, ale odpoledne bych si kolo půjčila. Vidím nevýhodu v ceně jednorázového půjčení, měla by být nižší než dám za MHD (poloviční). Co se týče stojanů, souhlasím s ostatními komentátory. Uvítala bych u supermarketů více vyšších stojanů. Např. u Alberta na Kosmonautů citelně chybí. No a na konec zmíním, že ve městě očekávám v jednosměrkách osazení tabulek, které povolují průjezd cyklistů v obou směrech.

Lenka (16. 05. 2017)

Dobrý den, jako obyvatelka Droždína volám po cyklostezce mezi Bystrovany-Droždínem-Samotiškami. Silnice je enormě využívána automobily, jízda na kole je zde o život. O jízdě s dítětem nemluvě. Také by bylo vhodné propojění Samotišky - Tovéř. A jak už zde uvedli jiní, tak přejezd Chválkovické ulice do Černovírského lesa je extrémně nebezpečný (z jedné strany nejde do zatáčky vidět a z obou stran jezdí auta rychle, nejde bezpečne přejít). Děkuji

Hana Kubová (16. 05. 2017)

Dobrý den, já osobně jezdím na kole od jara do podzimu jak po městě, tak hlavně každý den do práce. Bydlím na Lazcích a do práce jezdím do Holice. Až k Baumaxu je to celkem dobrá cesta. Možná by bylo fajn rozdělit cestu podél Moravy od Masarykovy po Wittgensteinovu na půl pro chodce a kola tak jako v parku. Občas se na mě chodci dívají pobouřeně, protože neví, že je tam cyklostezka. Největší tragédie je to od Baumaxu dál po Holické ulici, to je boj o život! Hlavně když na přejezdu u cukrovaru jede vlak. Tam je nejlepší po projetí vlaku počkat až všechna auta projedou a potom teprve jet na kole, protože silnice je v tom místě dost úzká a když se míjí dva kamiony je to opravdu na centimetry. Při studiích na FTK mi chyběla stezka nebo cyklopruh z centra na Neředín, občas to bylo hodně dramatické. Jinak se celkem dá, ale věřím, že spousta lidí se v dnešním provozu na kole bojí a to hlavně s dětmi. Fajn by byla odstavná parkoviště na periferii města a tam nástupní místa MHD a point, kde by se dal půjčit city bike, tak jako v jiných evropských městech. Já osobně bych ještě uvítala pár vozů MHD, do kterých by se mohlo i s kolem. Občas se totiž stane, že ráno je pěkně a přes den se rozprší nebo nasněží a to pak člověk ocení, že může jet z práce domů MHD i s kolem. Hodně bychom se mohli inspirovat v Dánsku a Holandsku, tam je to hotový sen!

Oldřich (15. 05. 2017)

Dobrý den. Co se tyče cyklostezek Olomouc na to ,že je zde skoro rovina tak cyklostezek je tu málo!!! Už vůbec nechápu jak muže byt cesta viz. U rybářských stavů a na něm závora kde ne jeden cyklista se zmrzačil. Nedodělaný cyklotrasy!!! Kdyby Olomouc měla zájem tak je zde cyklostezek víc a hlavně jsou spojeny od začátku do konce!!! Cyklotrasa by měla být, že cyklista jede jako pan rovně a ne, že manévruje z leva doprava. Nechci jen hanit Olomouc má i cyklostezky co se povedli a stačí se podívat kolik cyklistu po nich jezdi. Každý Vám řekne ,že je to paráda. Tak se pozná dobra práce. Místo trčení v zácpě jed jako král. Ale jak říkám chybí zde moc cyklostezek. Od Velkého Týnce do Chvalkovic?? Od Senima na Pavlovičky? kde je cyklostezka? Spoustu lidí by jezdilo na kole, ale nemůže ,protože zde chybí cyklotrasy. Jed na cestě mezi některými hovadama co to řídí odradí ne jednoho cyklistu!!! Proč když zde každý fandi ekologii a času proč přes železniční přejezd v Holici není nadjezd??? O cyklostezce ani nemluvim. Kde jsou stání pro kola??, To snad i za komáru bylo víc stojanu. Jak je spojeny Nový svět s Novými sady??? Promiňte tam není ani chodník na tož cyklostezka. Koukněte do Holandska to je před námi. Snad se zde bude jezdit na kole tak aby se člověk nemusel s t ř e t á v a t s vozidly. Nemluvím o tom ,ze tramvaj co jezdi přes hlavní tepnu proc nemá nadjezd? Že by to stalo moc penez? je to tak!!! Zde se hledí jen na peníze, ale že se pak ději zbytečne nehody a zacpy Olomouc má na haku. Byl bych rád kdyby se vic přemýšlelo zda je to pro lidi a ekologii a ne jen honit peníze a pak se placat po ramenech jak vše fajn!! Zeptat se lidi co zde bydli a ne jen zajmi investoru. Město Olomouc by mělo sloužit nám a mi jemu.

Jemy (14. 05. 2017)

1)V době konání Flory je páteřní cyklostezka přes parky několikrát ročně na několik dní uzavřena - navíc v době, kdy je město plné aut návštěvníků 2)Ladova ulice se po opravě v loňském roce stala ve směru od stadionu ke gymnáziu smrtelnou pastí pro cyklisty. Vozovka se cik cak klikatí naprosto nesmyslně a cyklostezka nikde 3)Ulice Tomkova v Hejčíně směrem od gymnázia k mlýnskému potoku - uzoučké ulice a přesto se po nich řidiči aut řítí vysokou rychlostí bez ohledu na to, že nevidí za roh. U kasáren jsou zrcadla, která slouží vojákům k výjezdu, ale řidiči se mylně domnívají, že vidí za zatáčku a předjíždějí cyklisty. V úseku za mlýnským potokem podél zahrádek je stejná situace. Řidiči nerespektují plnou čáru a v nepřehledných zatáčkách předjíždějí. 4)Pešinova ulice po zjednosměrnění neumožňuje cyklistům vyhnout se nebezpečné křižovatce U Anči. Stačilo by umístit značku "cyklisté v obou směrech". Problém jednosměrných ulic se samozřejmě netýká jen Pešinovy ulice, ale také mnoha jiných 5)Stojany na kola - před časem jsem koupil vložky do zámků pro speciální stojany na kola. Žel tyto stojany jsou většinou obsazeny cyklisty s lankovými zámky, protože jiný stojan není k dispozici. Nízké stojany jsou k ničemu. Kolo z nich padá a dá se zamknout jen za přední nebo zadní kolo. Ideální jsou stojany typu "zábradlí" 6)Černovír - ulice Čelakovského na několika místech křižuje s bočními ulicemi, kde vinou vysokých plechových plotů není vidět do odbočky, dokud člověk není uprostřed křižovatky. Často si tady hrají děti. Dříve bylo alespoň na kritickém místě u božích muk zrcadlo. Auta jedoucí od statku podél hřbitova nerespektují přednost zprava 7)Zoufale chybí cyklostezka podél Erenburgovy ulice. Denně projede touto ulicí několik desítek tisíc aut 8)Chybí pokračování cyklostezky podél ulice Pražská směrem k Hejčínu. Po zrušení přechodu pro chodce na křižovatce Pražská - Erenburgova se obyvatelé Hejčína nemají jak dostat ke Globusu případně ke hřbitovu. Na ten hřbitov by se koneckonců dostali i bez přechodu, ale bez možnosti návratu :-)

Vít Jahoda (13. 05. 2017)

Rád využívám cyklobusy, ale i vlaky, převážející kola. Je to výhodné, nemusím jezdit jen po nejbližším okolí a poznávám podstatně větší část krajiny. Cyklobusů by mohlo jezdit více.

Ivona Morkesová (11. 05. 2017)

Dobrý den, jezdím na kole každý den, většinou do práce, ale i na výlety. Bydlím střídavě na sídlišti Lazce a Tabulový Vrch. Sídliště Lazce Tabulový Vrch, Mačkalov ani Svornosti nejsou s centrem města spojená cyklostezkou. Na lazeckém sídlišti by mohla být cyklostezka od ulice Bořivojovy po ulici Na Letné. Chodník je tu široký a v podstatě spojuje dvě cyklostezky, které nejsou jinak propojené. Chodník na Pasteurově ulici a U Podjezdu by mohl být společný i pro cyklisty. Ze sídliště je tento chodník dost využívaný cyklisty, kteří jedou do NC Bělidla a je rozhodně bezpečnější než jízda po hodně vytížené silnici. Ulice Na Vozovce by také mohla být s cyklostezkou. Ulice Dobrovského je pro mne, jako cyklistku, noční můrou, ale tady cyklostezka je nejspíš neřešitelná. S pozdravem Ivona Morkesová

Radek (11. 05. 2017)

Doporučuji dobudovat a navázat cyklostezku do Bystrovan ulicí U ambulatoria pod most Bystřičky a pokračovat na již vybudovanou stezku do Bystrovan okolo řeky.

David (10. 05. 2017)

Dobrý den, v Olomouci mi chybí bezpečná cyklostezka vedoucí z městské části Nemilany nebo Nové Sady na jih mimo město do Kožušan. Dále z Charvátů směrem na Dub a Tovačov se dá již jet mimo hlavní silnici a je to podle mého názoru spojení s velkým potenciálem pro denní i rekreační jízdu, však je i součástí Moravské trasy č. 47. Bohužel, při opuštění města Olomouce musí cyklista na několik set metrů jet po velmi frekventované silnici II/435, nebo úzkou pěšinou vedoucí od dálniční estakády.

Tonda (10. 05. 2017)

Dobrý den. Chybí cyklopropojení východ západ - od Zory do Hodolan a Holice. Cyklostojany se možná líbí architektům, ale nejde u nich bezpečně kolo zamknout, u některých hrozí i poškození předního kola.

Liba (09. 05. 2017)

Dobrý den, v průzkumu vyšlo, že pouze 6 % lidí využívá kolo jako dopravní prostředek. Ptali jste se ale, proč nejezdí na kole? Znám hodně lidí, kteří by moc rádi využívali tento dopravní prostředek, ale bojí se jezdit mezi bezohlednými řidiči automobilů. Proto musí volit raději auto nebo jezdí MHD. Bylo by dobré, kdyby v Olomouci byly na silnicích vyznačené jízdní pruhy pro cyklisty, tak jak je to v cizině. Cyklisté by nemuseli objíždět půl města nebo někde se nedostanou vůbec. Kde chybí cyklostezky? Do Chomoutova, také od pavilonu A na Novou ulici. Také je problém dostat se přes silnici z Černovírského lesa do Chválkovic.

Petr (09. 05. 2017)

Dobrý den, chybí mi propojení městských částí Olomouce cyklostezkami. Některé (Droždín, Chomoutov...) se staly díky sílící automobilové dopravě a úzkým silnicím na kole (nedej Bože pěšky) téměř nedosažitelné (zvlášť s malými dětmi). Což je docela tristní, když člověk vidí, jak se cyklostezkami propojuje jedna vesnice za druhou.

Radan Knettig (06. 05. 2017)

Dobrý den, přimlouval bych se za cyklostezku z Černovíra do Chomoutova. Nedávno jsme tam jeli a musím říct, že si každodenní hazard při dojíždění do práce neumím představit. Dále protože jezdím na kolem poměrně často, tak - příjde mi naprosto šikanózní situace, kdy městští strážníci v parku zastavují cyklisty, když při křížení hlavní aleje nesesednou z kola. Opravdu chce město, aby lidé jezdili na kole? Vím, že nelze vše řešit ideálně pro všechny, ale občas mi některé nové cyklostezky příjdou pro cyklisty vlastně horší, než když nebyly... například Schveitzerova - je pro cyklistu tak nepřehledná, že je bezpečnější a rychlejší jet po cestě. Navíc odbočující auta přejezd ještě často zablokují. Další věc, kterou jsem nepochopil, je nová "Smíšená stezka" mezi ulicemi Rožňavská a Druženbní. Proč smíšená, když vedle je z každé strany chodník? Protože dojíždím do práce do Mariánského údolí, musím říct, že bych uvítal řešení neustálého křížení silnice. Vím, že to nejde vyřešit všude, ale například Pod Jeremenkovou ulicí a pod Hodolanskou by bylo určitě příjemnější protažení pod mostem jako pod železnicí. Dále by mohla vést cyklostezka po druhém břehu řeky až k napojení na novou cyklostezku z hodolan do bystrovan. Neustálé přejíždění mezi auty rozhodně nezpříjemňuje cestu do zaměstnání.

Pavel (05. 05. 2017)

Dobrý den, pozitivně vnímám snahu o rozšiřování sítě cyklostezek a propojování stávajících nesouvislých úseků. Přesto stále zbývá mnoho nedomyšlených nebo "jen" nedokončených tras, které značně limitují bezpečné a rychlé cestování. Osobně bych odlišil cyklostezky vedoucí mimo město (tj. s rekreačním potenciálem), a cyklostezky, které slouží pohybu po městě, např. při cestě do práce a na úřady. V první kategorii mi osobně chybí např. propojení cyklostezky mezi Nemilany a Kožušany. Cyklotrasa je zde oficiálně vedena po silnici, kde jezdí auta často rychlejší než dovolenou rychlostí, což považuji za zcela nevhodné. Toto spojení na jih by si zasloužilo dobudování zpevněného propojení pod dálniční estakádou. Další chybějící trasa je propojení Hněvotínské ul. a Hněvotína lávkou přes dálniční těleso. Naopak pohodlné a relativně klidné napojení Grygova přes Nový Dvůr již existuje a stačilo by pouze jako cyklotrasu označit. Z městských tras musím poukázat na nedostatečnou síť cyklostezek v parcích, kdy je místy potřeba dělat nesmyslné zajížďky, např. chybí propojení od Pavilonu A alejí východním směrem, ačkoliv to šířka chodníku umožňuje. Dále by pomohly další vjezdy z centra do Čechových sadů, výjezd ze Smetanových sadů přímo na Rooseveltovu ulici atd. Pro cyklisty jsou dále nepoužitelné podchody pod Brněnskou ulicí, což jsou jinak nenahraditelné spojky mezi Novou Ulicí a FNOL na straně jedné a sídlištěm Povel na straně druhé. Velmi nekvalitně projektovaná je také zatáčka na cyklostezce/chodníku mezi ZŠ a MŠ Bieblova, vhodné by bylo rozšíření na úkor okrasného ostrůvku. Nedořešený a komplikovaný je také průjezd Hejčínem ulicí Na Trati, především pak křížení s Tomkovou ulicí. Je to škoda, protože tato trasa trochu dál ukázkově navazuje na Mozartovu ulici. Chybí také přímá návaznost cyklostezky na Švýcarském nábřeží na stezky v centru, částečným řešením by byl např. upravený výjezd ze Šantovy ulice na protější chodník. Přesto si umím představit, že se cyklostezka mohla vejít i přímo před Šantovku... Na některých místech ve městě by dále pomohlo dobudování kvalitního povrchu, jako třeba dokončení stezky na levém břehu Moravy pod Velkomoravskou ulicí. Zajímavé by bylo i propojení zpevněnou cyklostezkou mezi Wittgensteinovou a ul. Kavaleristů pod tř. Kosmonautů. Dalších nápadů je spousta, snad se ale najde dostatek podpory i pro těch několik výše uvedených.

Jana (04. 05. 2017)

Prosím, zda by bylo možné uvažovat o cyklostezce v Olomouci od Černovírského mostu do Chomoutova. Nárůst motorových vozidel na této komunikaci za poslední léta je maximální. Pro cyklisty je jízda velmi nebezpečná. Je škoda, že mnoho lidí, kteří dříve jezdili po této komunikaci do zaměstnání na kole, z obavy ze střetu s automobilem, to vzdali. Využívat turistickou cyklostezku kolem Poděbrad na každodenní jízdy není ideální.

Lucie (04. 05. 2017)

Dobry den, na kole jezdim velmi casto a za sebe muzu rict, ze spoustu veci, ktere pomohly cyklistum v Ol se jiz udelalo a dekuju za to. Kazdopadne je trasa, ktera by nutne potrebovala vylepsit....z ul. Sladkovskeho v Holici smer Trznice...auta jezdi jak hovada, cyklista jim jen prekazi, stav silnice je velmi smutny. V srpnu 2016 jsem i diky tomu vsemu na prejezdu spadla z kola, neschopenka mi trvala 2 mesice a tu bolest z vyhozeneho loktu bych neprala nikomu.Prosim, a ted ne jen kvuli Holicakum, at se s tim neco zacne dit. Druha vec, ktera me dokaze rozcilit, at uz jako chodec-cyklista-ridic auta, je chytra krizovatka Velkomoravska a Roosveltova, to serizeni je silene. A kazdy, kdo tama nekde sel, se mnou bude souhlasit. Diky o vas zajem o nazor Olomoucaku. Hezky den.

Jana Křistková (04. 05. 2017)

Cyklostezek v Olomouci je málo,a nenavazují.Stojanů je málo a ty co jsou tak jsou pro dnešní kola nevyhovující.Kolo nenechávám nikde zaparkované nejlepší by byly nějaké stojany i za mírný poplatek.Cyklopruhy na silnici jsou dobrá věc,ale řidiči cyklisty nerespektují.Pro obyvatele z obcí v okolí je nebezpečné jezdit do práce na kole např.Štěpánov,Křelov a mnoho jiných.

Jiří Šilberský (03. 05. 2017)

Chybí cyklostezka směr Chomoutov - Štěpánov a cyklostezka směr Topolany.

Petr (11. 04. 2017)

Dobrý den, velice oceňuji snahu některých lidí o popularizaci cyklistiky stejně jako marné boje s kostnatělími větrnými mlýny na odborech města. Ze zahraničí vím jak může vypadat podpora cyklistiky a stává se stále větším trendem podpora pohybu na úkor automobilové dopravy. Stejně jako v předchozích letech i letos přistoupilo k tomuto trendu další z velkých měst a tím je Barcelona. Marně si kladu několik otázek a tluču se do hlavy: proč je vždy za veřejný zájem považováno to co nám ničí zdraví, hýzní prostředí a svou povahou věcí omezuje ostatní kromě uživatele samotného? Možná by stačilo použít selský rozum opravdu začít podporovat region, zdraví lidí a jejich potřeby. Pojďme a udělejme konečně krok k ekologičtější a zdravější budoucnosti.

Ondřej (05. 04. 2017)

Cyklodoprava - pokud mohu srovnat se zahraničními zkušenostmi, nejsem příznivcem vedení cyklostezek pouze "na mapě", vyznačením pomocí malých tabulek, apod. To je bohužel v mnoha úsecích stále realita. Ti, kteří ale město podrobně neznají, potom neví, že zrovna danými místy cyklostezka vede. Mnohem funkčnější je vyznačení cyklostezek pomocí cyklopruhů na silnici či chodníku (Hněvotínská, v parcích). Cyklotrasy musí být především srozumitelné a prakticky všude, aby člověk nemusel přemýšlet, kudy přesně na nějaké konkrétní místo dojede. Stojanů na kola je obecně dostatek, jen na některých místech (např. Náměstí Hrdinů, Horní náměstí) jsou pouze v nízké formě, kdy nelze ke stojanu zamknout celý rám kola. Takové by si zasloužily nahradit vyššími. Bikesharing myslím nenajde příliš velkého využití místními, je ale dobrou alternativou pro turisty či lidi pobývající v Olomouci jen několik týdnů. Ohledně propojení okolních vesnic s městem pomocí cyklotras je ukázková stezka ze Samotišek či Horky.

Jindřich (21. 03. 2017)

Dobrý den, nemám konkrétní typ na trasu cyklo ulice, ale o dost důležitější podnět. Při stavbě prosím dbejte na povrch cesty. Píšu to z důvodu, že se v Olomouci hojně vyskytují dlaždice, které mají zkosené hrany (např. obrázek č. 5 zde na stránce). Řeknete si, že je to detail, ale tím hodně omezíte použití jiných dopravních prostředků než kola např. brusle, koloběžky, skateboardy atd. Nejideálnější jsou hladké povrchy (vyhovující např. obrázek č.3 a 4). děkuji Švihel


Komentáře - Cyklistická doprava